星期六, 8月 09, 2014

Astrology (一)

星座預測有時真是好奇怪的。八月七日都早上收到以下的提示 :

Your heart has probably been feeling pretty vulnerable lately. You might be opening up to some deep feelings of affection for someone, and these emotions might be both tantalizing and frightening. It could be hard to see a clear path in your personal life right now. Don't lose faith. Before long, you will have a better sense of which direction you are headed in. For now, try to get some feedback from good friends and other supportive folks.

如果知我再重投部落格日子去舒發情感的人,都知我現在過得不怎麼好。看見以上的東西,又覺得中了。不過,將世界仍活著的人分為十二份 (就算是 1728 份 - 太陽 + 月亮 + 上昇),也總會預上有相同感覺的人。只不過今天我不好彩,預到的正是我 (好野又唔見有我份)。


又中的是,在我早上未看到這個預告以先,最後部份便已先發生。在那天的零晨時份,已有人怕我孤寂,先來陪我喝酒談天,並且談了很多很多。主要都還是教我一定要 embrace...


- Embrace yourself of every point of the time. At this moment of time, it will affect the life of the universe. You need to embrace everything you have done before, even your serious mistake, then tomorrow, you will be improved and can be better.


- 還要記著,change 就是一個變數,你永遠無法去觸摸到它的存在。只要你記著,變才是永恒不變的定律,那你便不會再感到因為變而所產生的快樂、憂愁或是不安感。


- 一定要記著你自己現在這個時候,你為何快樂,為何而憂傷,那何而流淚。你的錯,你的對,你的好,你的壞,一切一切。恨你的人,他們會想知道你終於得到教訓而罙受痛苦而沾沾自喜。愛你的人,他們會因為你苦痛過後而強大起來而為你鼓舞。而且,愛你的人還真的希望知你會變得如何,對你始終有祈望的。


- 有關於十級痛的故事,都只是我們這種性格的人自己騙自己 (I called it a nine because I was saving my ten. And here it was, the great and terrible ten, slamming me again and again as I lay still and alone in my bed staring at the ceiling, the waves tossing me against the rocks then pulling me back out to sea so they could launch me again into the jagged face of the cliff, leaving me floating faceup on the water, undrowned. - The Fault in Our Stars)。為何要儲呢? 就如自以為一些說話好重要,一定要好確定才說才做,但又不想想其實做了便是雙方最開心的時刻。記得 change 是一個變數,change 才是永恒。不要忘記,當年你有多少話沒有說,以後便變成永遠的遺憾。沒有十級痛這回事,痛便是痛。也沒有什麼要保留的這回事 (雖然我們這類人都最喜歡這樣做),至少做了便不會後悔。(這番話,令我想起了 "東邪西毒" 張小姐的那一段,每次看到都想界手。"東邪西毒" 是界手三寶之冠,名不虛傳)。


說到最後,我跟友人說了一番話... no matter... don't tell... 時,自己真的崩潰下來。幸好,這個崩潰才是真真正正的釋放了這十多天抑壓著情感。之後,我跟友人說,上一次對著朋友的崩潰,也許是十多年前的事了。


第二天醒來,發覺手節和腳底都瘀了,但不感到痛。


待續。

沒有留言: