星期五, 10月 02, 2009

下世紀再嬉戲

第一次見到你,是尖沙咀的酒樓‧
第一次跟你有接觸,應該是在 Circus‧
第一次跟你看的電影,是張艾嘉的 "今天不回家"‧
此後,你便住了下來,沒有再離開‧

最後跟你聽的,是安室奈美惠‧
最後跟你看的,是在家看國慶花車遊行‧
最後跟你到的,是我們每星期都去吃早餐的茶餐廳‧
最後跟你說的,是你告訴我買了票‧
此後,你便在我生命中消失‧

轉眼便十三個年前零三個多月‧
我便成了你生命中的最後‧
和你走完你生命的道路‧
我們還有很多東西還沒有完成‧
新居還沒有開始搬過去‧
你說要去巴塞隆納,我說要去巴黎‧
公司讓我去美國,我說等你一起才去‧
那天你還說笑下次要搬去 "天壐"‧
"建國大業" 我們還沒有看呢....

相信你自己也沒想,你這樣便走了‧
回家見到你最後的模樣,很安祥,
就像你平時睡著樣子‧
我為有安慰自己,這是你的福氣‧
除此以外,我還可以說甚麼呢‧
你的肉身離開了,但一定會住進我的心裡‧
直到我也離開的日子‧
不論我將來的日子如何,我都不會忘記‧
我從來都不會說永遠,
但我會永遠懷念你,富麟‧
過一些時日,天堂再會‧


下世紀再嬉戲 - 黃耀明

21 則留言:

shangri_la 說...

I hope you are just kidding. If not, my condolences

Albert 說...

"Death ends a life, not a relationship."

He will always live in our hearts.

Fun 說...

健,

昨晚我跟阿姑擔心得要死了,但看過這一篇,你應該還可以罷的..

你要好好撐下去呀.. 我們一起再聽西歌好無?

匿名 說...

gary

*hugs*

ame

匿名 說...

u need to take care ! is difficult to say a word to express how we care about you....
Grace

naruto 說...

太突然,請保重

匿名 說...

Hey, I keep ready u two blog everyday. i dun know what happened but i reli hope u can take care of yourself. And i will miss him too.

Jun

CH Mak 說...

晴天霹雳

RIP, DK.
Gary, 请保重。

666 說...



不能想像的事情,請保重。

fugu

wai 說...

GARY,

Take care!

小臭 說...

別說了....看到最後他的照片時眼淚都快掉下來了.......

瘋腿 (juliana) 說...

眼淚,你不想見。但,希望,你明白,我們都在。Gary, Donald. 我們都在這裡。

Rest In peace.

Ogake 說...

感受到你的傷痛,一下子也不易接受....
我們都在你身邊,你也要好好照顧自己

匿名 說...

在下一直有看他跟你的blog。看到這個消息,真的很突然。你堅強地生活下去,相信他會覺得欣慰的。保重。

匿名 說...

Gary, please take care..
RIP Donald!!! we'll all miss you!

Unknown 說...

昨晚+時許接到BY的電話,他告訴我了。說你需要點寧靜。只知道BY和F在你身边,總可放心吧....昨夜心很痛,沒有睡得好,只惦着你和他的家人可否相互明白,你會否走得過來? 今日F告訴我了,我知道也明白了。幸好還看見你寫這段Blog,好讓我知道若有天荒地老,便有你的深倩常在!

Wordy 說...

Gary,

Take extremely good care of yourself. My condolences.

Unknown 說...

Gary,
一切保重保重~
Take great care of yourself~

匿名 說...

Gary,
看見你的Blog,心裡不停流淚很不開心,太突然,希望你要堅強下去,很多關心你的人在你身邊呀......好好保重

Unknown 說...

Understand nobody can feel how you feel now. Be strong, many friends of yours love and care much about you. Remember don't isolate yourself and your feeling as well. Friends are listener for good or bad things. You probably had the best 13 years, and you gonna treasure this memory for the rest of life.

Kenji Chan 說...

I always think he is a person who knows how to live his life to the full. I believe that he should have no regrets... I do. At least, in these 13 years, he has you and movies. May he rest in peace and I hope you can take care of yourself.