星期三, 2月 24, 2010

給自己的情書

在大眾面前給人掌摑
原來就是這樣的一種感覺
雖然不是身體的痛
但心在淌血原來也不好受

人家的接受
我從來都沒有指望是理所當然的
我只是做自己覺得應做的事
過往的
自己可以放了下來
人便要往前看重新起步
就像友人說
兩個月跟兩年基本是沒有分別的
這個年頭
留戀一世也沒有人給你一個 "讚好"

接受我原來是這樣的一個人
我當然會萬分感激
因為他們給了我莫大的動力和支持
令我勇敢的往前看
不接受的我也希望得到他們的諒解
如果對方想明白想知道我心裡所想
我都會樂意的將心交給對方看個清楚
盡我所能
如到最後還是不能理解的話
我就只好任由上天的安排
因為我的路
沒有別人能為我走下去
最重要的還是我要為自己交代

我只覺得人總是自私的
所行的每一步都主要是為自己
生命無常
自己活得快樂才是最重要
停不了的傷春悲秋既是難為了自己
也只會跟身邊的人過不去
留不下來的也放不下一條心
懷念歸懷念但決不留戀
每天五句十句的自言自語
交代生活點滴
開心時笑懷念時流淚
感覺就像跟對方還一同的往前跑

人生在世
要說一句分開很容易
只要狠下心腸便成
請別少看我
我才用不著要練百忍成金
到人家永遠的離去
才沾沾自喜所得到那些不切實際的自由

如果有人不知道
我在這裡還可告訢你我們那些過往的日子
雖然很多高低起伏危機不斷
但我們都總算一一跨過了
也都充滿慶幸
在眾多的誘惑之中
最後還能守在對方的身邊之餘
我們還是滿懷感謝對方的不離不棄的

一次己經太多了
再多的道歉也是多餘的
請不要再在傷口上洒鹽
也不要傷害我至為重要的情感

6 則留言:

Phil Chan 說...

When my Dad passed away, my Mum said she would rather find him the next life and would not find someone else. 20 years on, she said enough is enough. 20 years were enough for her.

So I think at the "moment" when everyone is mourning of the lost of loved ones, they will say things according to their emotion at the time. With time to help them to heal or fake out such intense emotions, they will have a change of heart.

The question though is how much time is needed. That is diffrent to everyone. Some people can pick themselves up quicker than others.

The one who walk faster in the road of recovery is only getting ahead. That does not mean the one passed away is not missed.

The one who is saying dreadful comments does not really mean to harm you. I think he/she is still in the cocoon of intense emotion state.

Wish you good luck and all the best!!!

Fun 說...

咪撚理啦真係~ :)

vivi wonka 說...

Bravo! You are living for yourself and those you love and care, not under eyes of the others.

Unknown 說...

我不知道應要說甚麼,我只知你會知道我們會一直在這裡支持你。

wai 說...

無須多講,總之我作為朋友就支持你!

naruto 說...

support:)